Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In het Basisboek Verpleegkundige gespreksvoering wordt de theoretische basis van verpleegkundige gesprekken op een praktische en toegankelijke wijze uit de doeken gedaan. Er zijn drie delen: houdingsaspecten, gespreksvaardigheden en gespreksmodellen. De basistheorie wordt op een leesbare en praktische wijze uitgewerkt, waarbij de auteurs gebruik maken van veel duidelijke voorbeelden.Het boek volgt in zijn opzet de inhoud van de digitale leerobjecten Verpleegkundige gespreksvoering. Een docent kan met een willekeurig hoofdstuk uit het boek starten en daarna naar de leerobjecten gaan, hoewel de auteurs de huidige volgorde van het boek adviseren en wat de digitale objecten betreft, aanraden te beginnen met houdingsaspecten.
613.3 --- verpleegkundige communicatie --- sociale vaardigheden --- patiëntenbegeleiding --- verpleegkunde --- gesprekstechnieken --- luisteren --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Gesprekstechnieken --- Verpleegkunde --- Gesprekstechniek
Choose an application
De hbo-verpleegkundige wordt geacht maatregelen te bedenken die kunnen worden omgezet in verpleegbeleid. Daarnaast moet ze haar bijdrage kunnen leveren aan de verpleegkundige component van zorgprogramma's en kunnen participeren in het ontwerpen van kwaliteitszorg op afdelingsniveau. Ze bedenkt oplossingen voor structurele problemen, bedenkt nieuwe aanpakken, ontwerpt richtlijnen, protocollen, methoden, technieken en systemen. De verpleegkundige als ontwerper bereidt de student hbo voor op haar toekomstige rol als ontwerper. Het boek begint met een verkenning van de domeinen zorgprogrammering, verpleegbeleid en kwaliteitszorg, om vervolgens stil te staan bij belanghebbenden en ontwikkelingen in de gezondheidszorg. Daarna komen het wat en hoe van verpleegkundige taken aan bod. Belangrijke onderwerpen zijn onder meer: Evidence Based Practice, projectmatig werken en kwaliteitszorg.1 De rol van ontwerper 2 Centrale belanghebbenden en centrale belangen bij zorg 3 De verpleegkundige en de maatschappij 24 Projectmatig werken 5 Ontsluiten en gebruik van verpleegkundige kennis: Klinisch redeneren in relatie tot evidence-based practice6 Ontwerp van monodisciplinaire processen7 Ontwerp van kwaliteitszorg 8 Een bijdrage aan het ontwerp van multidisciplinaire processen
613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- 613.3 Beroep en opleiding --- projectmanagement --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- verpleegmethoden --- verpleegplan --- zorgmanegement --- Verpleegkunde --- Competenties --- beroepsuitoefening --- kwaliteitsbewaking --- verpleegkwaliteit --- gezondheidzorg --- Competentie
Choose an application
De verpleegkundige als regisseur is gericht op de rol van de hbo-verpleegkundige als regisseur: er wordt door verschillende zorgverleners en instellingen zorg verleend aan één en dezelfde zorgvrager. Dit dient te worden afgestemd en de hbo-verpleegkundige is de aangewezen persoon om deze rol op zich te nemen. De opzet van het boek is van breed naar smal: vanuit de context, naar de methodiek, naar de praktijk. Eerst wordt stilgestaan bij de huidige ontwikkelingen in de zorg, die maken dat er regie nodig is. Vervolgens worden verschillende partijen die een rol spelen belicht en de methodiek van het regie voeren in alle settings komt uitgebreid aan bod. 1 Inleiding in de regie1.1 Regie, begripsbepaling1.2 Regie in een zorgsituatie1.3 Regie op verschillende niveaus1.4 Methodiek1.5 Competenties2 Regie in perspectief 2.1 Maatschappelijke ontwikkelingen2.2 Beleidsontwikkelingen en ontwikkelingen in de gezondheidszorg2.3 Ontwikkelingen aan de vraag- en aanbodzijde van de zorg 3 Regie in een krachtenveld 3.1 Van vraag naar aanbod 3.2 Basismodel Casemanagement 4 Regie van het primaire proces 4.1 Methodische aanpak van regie4.2 Het proces4.3 Managementvormen5 Regie in verschillende settings5.1 Regie binnen de intensief klinische zorg5.2 Regie in de kraam-, kind- en jeugdzorg5.3 Regie binnen de psychiatrie5.4 Regie binnen de gehandicaptenzorg5.5 Regie in de geriatrie 5.6 Regie bij chronisch zieken
Nursing --- verpleegkundig management --- competenties --- Verpleegkunde --- Competenties --- 613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- 613.3 Beroep en opleiding --- management --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- zorgmanegement --- Competentie
Choose an application
395.52 --- 613.3 --- Nederland --- beroepsuitoefening --- gerechtelijke dwalingen --- gerechtelijke geneeskunde --- gezondheidszorg --- misdaad* --- misdrijf --- moordzaken --- recht --- seriemoordenaars --- strafproces --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- ziekenhuis --- Strafprocessen; afzonderlijk --- Beroep en opleiding
Choose an application
Inleiding 1 Leren op de werkplek 1.1 Formeel en informeel leren 1.2 Verschillende vormen van leren 2 Leerprojecten 2.1 Leerprojecten2.2 Drie fasen 2.3 Leerproject Neonatologie 2.4 Leerproject Cardiologie 3 Persoonlijk ontwikkelplan 3.1 POP 3.2 Organisatie- en persoonlijk belang 3.3 Competenties 3.4 Competentieprofiel 3.5 POP-gesprek 3.6 Voorbereiding3.7 Stappenplan 3.8 Bruikbare instrumenten 4 Leren van fouten 4.1 Medische fouten4.2 Fouten 4.3 Leerwaarde van fouten 4.4 Leer- en faalmomenten4.5 Voorkomen van fouten 4.6 Open cultuur 4.7 Checklist psychologische veiligheid 4.8 Foutencultuur 4.9 Veilig Incidenten Melden, Isala Klinieken5 Coaching 5.1 Coaching 5.2 Feedback 5.3 Soorten coaching 5.4 Meerwaarde van coaching 6 Leerstijlen 6.1 Leerstijlen 6.2 Leerstijlentest 6.3 Optimale leeromgeving creëren 7 Leerklimaat 7.1 Leerklimaat 7.2 Typen leerklimaat 7.3 Waarden 7.4 Leerklimaatvragenlijst 7.5 Vergelijken afdelingen 7.6 Voordelen
Cognitive psychology --- Nursing --- werkplekleren --- coaching --- praktijkleren --- verpleegkundige opleiding --- Didactic strategies --- 613.3 --- stages --- verpleegkunde --- verpleegkundige opleidingen --- fouten --- gezondheidszorg --- in service opleiding --- leerstijlen --- organisatieleer --- praktijkgericht leren --- ziekenhuis --- 616.083.9 --- Stagebegeleiding (praktijkbegeleiding) --- Supervisie --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Beroep en opleiding --- Leermoeilijkheden --- Leerplanontwikkeling --- Leermethoden --- Verpleegplan --- Provincie West-Vlaanderen --- 484 --- 489.4 --- 613.3 Beroep en opleiding --- communicatie --- didactisch proces --- gesprekstechnieken --- leermethoden --- leren --- onderwijs --- studentenbegeleiding --- Leermoeilijkheid --- Leermethode
Choose an application
verpleegkunde --- 613.21 --- 613.3 --- beroepscompetenties --- case management --- gezondheidszorg --- management --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundig management --- zorgcoördinatie --- 616.083 --- Verpleegkundig management --- beroepsuitoefening --- integrerende verpleegkunde (primary nursing) --- samenwerking --- verpleegkundig management (stafverpleegkundige) --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- Beroep en opleiding --- departement Gezondheidszorg 07 --- gezondheidsonderwijs --- competenties
Choose an application
De verpleegkundige als coach is gericht op de verpleegkundige als collega, die voor anderen (nieuwe collega's, stagiairs, uitzendkrachten) raadgever, opleider en mentor is. De student maakt kennis met de methodiek van het coachen en met verschillende coachingsvormen, zoals het coachen van individuen, het coachen van groepen en coachen op afstand. Daarnaast is er ruimschoots aandacht voor het coachen in de praktijk. Verschillende leerstijlen komen aan bod, en de student leert doelen stellen, leeropdrachten construeren, beoordelingsgesprekken voeren en beoordelen.
Coaching --- Communicatie --- Sociale vaardigheden --- Verpleegkunde. --- Gezondheidszorg. --- verpleegkundig beroep --- Didactic strategies --- coaching --- Nursing --- competenties --- verpleegkunde --- 613.3 --- stagebegeleiding --- verpleegkundige opleidingen --- 613.21 --- werkbegeleiding --- 616.083 --- Stagebegeleiding (praktijkbegeleiding) --- Supervisie --- Verpleegcompetenties --- Verpleegkundig beroep --- beroepsprofiel (gez) --- competenties (gez) --- verpleegkundig beroep (gez) --- 604.64 --- Verpleegkunde --- beroepsuitoefening --- beroepsvervolmaking (bijscholing, naschoolse vorming, permanente vorming) --- samenwerking --- Personeelsbeleid --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- Beroep en opleiding --- departement Gezondheidszorg 07 --- gezondheidsonderwijs --- 366.4 --- 613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- 613.3 Beroep en opleiding --- leidinggeven --- management --- studentenbegeleiding
Choose an application
De verpleegkundige als zorgverlener gaat over de rol van de hbo-verpleegkundige als zorgverlener. Het meest basale aspect van de beroepsuitoefening: het methodisch directe zorg geven aan zorgvragers. Het boek behandelt nieuwe zorgconcepten ten aanzien van zorg waarin de dialoog met de patiënt centraal staat. Verpleegkundige zorg verlenen is meer en meer een dialoog met de zorgvrager. Het verpleegproces, vanaf vraagverheldering tot evaluatie, wordt dan ook vanuit twee invalshoeken belicht. Aan de ene kant is er het perspectief van de al dan niet mondige zorgvrager, met zijn behoeften, noden en wensen. Een man of vrouw, een autochtoon of allochtoon, een individu of een gezin, een vermogend mens of een thuisloze. Aan de andere kant, maar toch naast de zorgvrager, staat de professional, de verpleegkundige met haar deskundigheid. Zij is er verantwoordelijk voor dat aan de behoeften van de zorgvrager wordt tegemoetgekomen, maar ook dat de best mogelijke zorg verleend wordt. Een ware uitdaging!
Kwaliteitszorg --- Verpleegkunde. --- Gezondheidszorg --- Nederland. --- verpleegkundig beroep --- Nursing --- verpleegkundige theorieën --- verpleegkunde --- departement Gezondheidszorg 07 --- competenties --- gezondheidsonderwijs --- 613.21 --- 613.3 --- GVO --- beroepscompetenties --- cliëntgericht werken --- evaluatie --- methodiek --- preventie --- verpleegkundige anamnese --- verpleegkundige diagnose --- verpleegkundige interventies --- verpleegkundige vaardigheden --- vraaggestuurde zorg --- zorgverlener --- zorgvrager --- 616.083 --- Verpleegcompetenties --- Verpleegkundig beroep --- Zorgtheorie (theorie van zorg) --- beroepsprofiel (gez) --- competenties (gez) --- verpleegkundig beroep (gez) --- zorgverlening --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- Beroep en opleiding --- Verpleegkunde --- Verzorgende beroepen --- 613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- 613.3 Beroep en opleiding --- gezondheidsopvoeding --- vraaggerichte zorg --- Verzorging --- Beroep
Choose an application
De hbo-verpleegkundige wordt geacht maatregelen te bedenken die kunnen worden omgezet in verpleegbeleid. Daarnaast moet ze haar bijdrage kunnen leveren aan de verpleegkundige component van zorgprogramma's en kunnen participeren in het ontwerpen van kwaliteitszorg op afdelingsniveau. Ze bedenkt oplossingen voor structurele problemen, bedenkt nieuwe aanpakken, ontwerpt richtlijnen, protocollen, methoden, technieken en systemen. De verpleegkundige als ontwerper bereidt de student hbo-V voor op haar toekomstige rol als ontwerper. Het boek begint met een verkenning van de domeinen zorgprogrammering, verpleegbeleid en kwaliteitszorg, om vervolgens stil te staan bij belanghebbenden en ontwikkelingen in de gezondheidszorg. Daarna komen het wat en hoe van verpleegkundige taken aan bod. Belangrijke onderwerpen zijn onder meer: Evidence Based Practice, projectmatig werken en kwaliteitszorg.
verpleegkunde --- 613.21 --- 613.3 --- kwaliteitszorg --- richtlijnen --- verpleegkundig beroep --- verpleegplan --- verpleegprocedure --- zorgprogramma --- 616.083 --- Verpleegcompetenties --- Verpleegkundig beroep --- Verpleegkwaliteit --- beroepsuitoefening --- evidence-based nursing --- kwaliteitsbewaking (audit) --- systematisch verpleegkundig handelen (nursing process, SVH, verpleegproces) --- verpleegkwaliteit --- verpleegprocedure (protocol) --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- Beroep en opleiding --- (zie ook: Rogers Martha-theorie) --- (zie ook: klinisch paden) --- Kwaliteitszorg --- Verpleegkunde --- gezondheidszorg --- Nederland --- Verpleegkunde. --- Nederland. --- Gezondheidszorg --- Nursing --- verpleegkundig management --- departement Gezondheidszorg 07 --- gezondheidsonderwijs --- competenties
Choose an application
603.1 --- medische ethiek --- gezondheidszorg --- Medische ethiek --- maatschappelijk werk --- ethiek --- zorgverlening --- medische ethiek, euthanasie --- 321.4 --- arendt, hannah --- hulpverlening --- 364.01 --- 364.01 Agologie. Maatschappelijk werk --theoretische grondslag --- Agologie. Maatschappelijk werk --theoretische grondslag --- pastoraal --- Professional ethics. Deontology --- Christian pastoral theology --- 613.3 --- beroepsuitoefening --- menslievendheid --- professionele zorg* --- verantwoordelijkheid --- verpleegkunde --- waardigheid --- zelfopoffering --- zorgethiek --- Beroep en opleiding
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|